logo
Seko mūsu lapai
GULTAS VEĻA "Saldākiem sapnīšiem"
GULTAS VEĻA UN PIEDERUMI par vienmēr patīkami ZEMĀM CENĀM tiem, kas ir PAR jaukiem sapnīšiem un patīkamu gulēšanu! :)
Mums seko 11 926

Vai Tu zini, kas ir miega paralīze?

Esi kādreiz naktī pamodies, nespējot pakustēties un izdvest skaņu? Tā ir miega paralīze. Ne visi cilvēki to ir piedzīvojuši, bet ir tādi, kuri ar to saskaras diezgan bieži. Šeit uzzini, kas tas ir, vai tas ir simptoms vai problēma un kā ar to tikt galā.
 
1. Kas ir miega paralīze?
 
Miega paralīze ir sajūta, kad tu apzinies, kas notiek, bet nespēj pakustēties. To cilvēks piedzīvo tad, kad atrodas posmā starp miegu un pamošanos. Šajā posmā cilvēks nav spējīgs pakustēties un parunāt – tas var ilgt tikai dažas sekundes līdz pat vairākām minūtēm. Daži var just pat spiedienu vai smakšanas sajūtu. Miega paralīze var liecināt par citiem miega traucējumiem, piemēram, narkolepsiju.
 
2. Vai miega paralīze ir simptoms vai nopietna problēma?
 
Vairākumā gadījumu miega paralīze nozīmē tikai to, ka tavs ķermenis miega laikā nekustas mierīgi. Retos gadījumos miega paralīze liecina par nopietnām psiholoģiskām problēmām.
 
3. Kas var izraisīt miega paralīzi?
 
Apmēram 4 no 10 cilvēkiem var ciest no miega paralīzes. Parasti šāda parādība ir raksturīga pusaudžiem, jo tā var būt arī iedzimta, bet ir arī citi faktori, kas to var izraisīt:
Miega trūkums
Mainīgs miega grafiks
Stress 
Gulēšana uz muguras
Citas miega problēmas, piemēram, narkolepsija vai nakts kāju krampji
Dažādu nevēlamu vielu lietošana
 
4. Kā var diagnosticēt miega paralīzi?
 
Vērsies pie ārsta, ja tev ir šādas problēmas, saskaroties ar miega paralīzi:
 
Tu esi noraizējies par šiem simptomiem
Simptomi tev liek justies nogurušam nākamajā dienā
Simptomi neļauj tev aizmigt
 
5. Ko darīt brīdī, kad tā tevi piemeklē?
 
Ir daudz dažādu veidu, kā pārtraukt šausminošo brīdi, kad atrodies miega paralīzē, tomēr uz katru cilvēku var iedarboties kaut kas cits:
 
Ja tev ir sajūta, ka tevi kāds tur, necīnies, bet guli mierīgi – tas palīdzēs pamosties
Atslābinies
Aizturi elpu – skābekļa trūkums smadzenēm liks tev pamosties
Mēģini ātri kustināt galvu no viena sāna uz otru
Mēģini saspiest un atlaist vaļā dūri
Bļaut nebūs iespējams, bet vari mēģināt klepot
Mēģini saviebt seju
to top